*Ural, Ayhan (2018). Hayat Bilgisi Öğretmenleriyiz. Mektepli Gazete. 23 Kasım. https://www.mektepligazete.com/haber/detay/Hayat_bilgisi_ogretmenleriyiz
Hayat
Bilgisi Öğretmenleriyiz*
hani, me fâ î lün fe i lâ
tün fâ i lüne uydurmamız istenirken de sorgularız ya faili
x’in, y’nin yalnız
bırakılmasına direnir de ısrar ederiz ya dayanışma için
hani, bir kedimiz olmazken
bile kuşun kanadındaki sevgiyi duyumsarız ya
hani, bütün oyunları oynarız
ya okulda
bütün notalara basarız ya
şeker de yiyebilsin diye çocuklar
barışın ellerinden tutup al
beni sevecenliğine dediğinde her defasında çocukluk
paylaşıp yaşayarak yaşamı
duyumsarız ya
öğretmenliğimizi
işte o zaman da her zamanki
gibi
hayat bilgisi
öğretmenleriyiz
Eğitimi bir özgürleşme ve
bilinçlenme pratiği olarak anlıyor ve savunuyorsak ideolojik aygıt olarak
kullananlara karşı; hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Eğitim ortamlarında
demokratik bir iklim yaratarak direniyorsak hegemonyanın her türlüsüne, hayat
bilgisi öğretmenleriyiz.
Üstün yararını gözeterek koruyorsak
çocukları dizginsiz her türünden çocuk sömürücülerinin; hayat bilgisi
öğretmenleriyiz.
Temel yaşam becerilerini
desteklediğimizi düşünüyorsak öğrencinin; hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Çocuğun yanında -öğrenenden
yanalık- olarak belirliyorsak konumumuzu; hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Öğrenenin öğretmeni olarak
karşı koyuyorsak iktidarın öğretmeni olma baskısına, hayat bilgisi
öğretmenleriyiz.
Aydınlanmacı bir anlayışla
karşı koyuyorsak her türlü karanlığa; hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Okulu -dersliği-, bir
özgürleşim alanına dönüştürüp, özne-özne anlayışıyla yaşıyorsak, özyönetim ve
özdenetimde ısrar ediyorsak; hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Her türlü ayrımcılığa,
dışlamaya, ötekileştirmeye, uygun eylemselliklerle direniyorsak,
Her ne kadar bizleri,
matematikçi, fizikçi, sınıfçı*, müzikçi, bedenci**, şucu, bucu gibi anlamsız
bir tasnifle etiketleseler de her zaman gerçekte hepimiz her hangi bir branşa
hapsedilmeyi reddeden hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Dersliklere hapsedilen öğretmenler
olmayı reddeden, her koşulda toplumsal değişim ve dönüşümü gerçekleştirme
bilinç ve eylemliliğindeki toplumsal önderler olarak, hayat bilgisi
öğretmenleriyiz. Eğitimin piyasalaştırılmasına karşı hak temelli eğitimi
savunmaya devam eden hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Ticari okulun karşısında içi
boşaltılmaya çalışılan devlet okulunu savunan hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Neoliberal eğitim
politikalarıyla baskı altında tutulmaya çalışılan teknisyen öğretmen olmak
yerine, öğretme özgürlüğünü savunan hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Egemen ideolojilerin öğretim
programları ve ders kitaplarıyla yapılan sınırlandırmaları aşan hayat bilgisi
öğretmenleriyiz.
Öğretmenliği bir hegemonya
aracı olarak kullanmayan, onu tutkulu bir mücadele olarak yaşayan hayat bilgisi
öğretmeniyiz.
Önünde bir yığın örneği
olan, bütün öğretmenler, hepimiz; hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Evet, istisnasız hepimiz,
hayat bilgisi öğretmeniyiz.
Başta, Başöğretmen Mustafa
Kemal, Mustafa Necati, Hasan Âli Yücel, İsmail Hakkı Tonguç, Fakir Baykurt,
Aysun Karalar, Burçin Uysal öğretmenler ve binlerce diğerleri gibi hepimiz
hayat bilgisi öğretmenleriyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder