8 Şubat 2022 Salı

Bildiri: Pink Floyd -Another Brick In The Wall- Eşliğinde Okulda Şiddeti Konuşmak


 

Baskı, İstismar ve Şiddetten Arınmış Demokratik Okul

*URAL, Ayhan. (2013). Pink Floyd- Another Brick In The Wall- Eşliğinde Okulda Şiddeti Konuşmak. Baskı, İstismar ve Şiddetten Arınmış Demokratik Okul Sempozyumu Eğitim Sen 18 Mayıs Ankara / Türkiye

Baskı, İstismar ve Şiddetten Arınmış Demokratik Okul*

5. Demokratik Eğitim Kurultayı Eğitimde Şiddet Komisyonu tarafından düzenlenen “Baskı, İstismar ve Şiddetten Arınmış Demokratik Toplum” başlıklı sempozyum 18 Mayıs’ta gerçekleştirildi. https://www.turkiyeegitim.com/baski-istismar-ve-siddetten-arinmis-demokratik-okul-47085h.htm
Tüm Bel Sen Genel Merkezi`nde gerçekleştirilen sempozyumun açılış konuşmasını Merkez Kadın Sekreterimiz Sakine Esen Yılmaz yaptı.  Yılmaz, konuşmasında okullarda yaşanan şiddetin okul bileşenlerini ciddi olarak etkilediğini; bu nedenle okullardaki şiddetin konuşulmasının anlamlı olduğunu dile getirdi. 
Prof. Dr. Fevzi Uluğ`un oturum başkanlığında gerçekleşen sempozyumun ilk oturumunun ilk konuşmacısı Prof. Dr. Kadriye Bakırcı, eğitim ortamından mobbingi anlattı. Bakırcı, mobbing, toplumsal ya da örgütsel iktidara sahip olanların, çoğunlukta olanların azınlıkta olanlara, işlerinde maliyeti yüksek olanlara uygulanır" diyerek mobbingin bir iktidar sorunu olduğunu ifade etti. 
Çocuk kitaplarına yansıyan şiddete ilişkin konuşmasını yapan Prof. Dr. Sedat Sever ise çocukların tek özgürlük alanı olan edebiyat ve sanata yansıyan şiddetin onların ruh sağlığını ciddi bir biçimde etkilediğini belirtti. Sever, çocukları aşırı ahlak değerlerine bağlayan, çocuğun öykünebileceği kahramanların şiddet uygulamasının, çocuğun şiddet yoluyla sorun çözebileceğine inanmasına neden olduğunu dile getirdi. Ders kitaplarından şiddet örneklerini de okuyarak örnekler veren Sever, demokratik toplumun düşünen bireylerinin bu duyarlılığa göre şekilleneceğini de ifade etti. 
Doç. Dr. Tezcan Durna, "Medya ve Şiddet" başlıklı sunumuyla, şiddetin medya aracılığıyla yeniden üretimini anlattı. Durna, görsel medyanın şiddeti yaygınlaştıran söylemi ve kullandığı görsel materyallerle kapalı ve gerçeğin kendisini alt söylemiyle verdiğini dile getirdi. 
İlk oturumun son konuşmacısı Yrd. Doç. Dr. Ayhan Ural ise Pink Floyd`un Another Brick İn The Wall klibinin gösterimini yaparak sunumuna başladı; okullardaki şiddetin sadece fiziksel olmadığını, okulun eğitimi ve öğrencileri çevreleyen bir baskı ve şiddet ortamı olarak düzenlendiğini ifade etti. 
Aydın Afacan`ın moderatörlüğünde gerçekleşen ikinci oturumda ise Prof. Dr. Nejla Kurul, konuşmasını, toplumsal barışın okullardaki karşılığı üzerine yaptı. Kurul, okullarda var olan baskı ve şiddetin toplumdan ayrı düşünülemeyeceğini dile getirdi. Kurul`un ardından söz alan Doç. Dr. Metin Pişkin ise "Okullarda Şiddet ve Önleme Stratejileri", Prof. Dr. Serdar Değirmencioğlu "Demokratik Okul Düş Değil", Prof. Dr. Adnan Gümüş de "Eğitimde Şiddete Sosyolojik Açıdan Bakmak" başlıklı konuşmalarını yaptılar.

https://www.turkiyeegitim.com/baski-istismar-ve-siddetten-arinmis-demokratik-okul-47085h.htm 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Okul Sistemleri ve Okulların Kademelendirilmesi Üzerine Düşünceler

* Ural, Ayhan (2023). Okul Sistemleri ve Okulların Kademelendirilmesi Üzerine Düşünceler. Eleştirel Pedagoji Dergisi. Sayı: 74 . http://www....